Hvorfor små virksomheder skal henvende sig til PR

Du er velkommen til at offentliggøre denne artikel og ressource box i din ezine, nyhedsbrev, offline offentliggørelse eller hjemmeside. En kopi vil blive værdsat på bobkelly@TNI.net. Netto Ordoptælling er 670 herunder retningslinjer og ressource boks. Robert A. Kelly © 2003.
Hvorfor små virksomheder skal henvende sig til PR
Hvis små virksomheder havde ingen betydning uden for publikum, ikke ville det eksistere.
Men da de har eksterne “offentligheder”, det er dobbelt uheldigt, når de samme små virksomhedsejere synes ubekymrede om de meget uden for folk, hvis adfærd kan placere en choker-hold på deres business!
Og værre, er så afslappet om pr, den bedste måde at flytte disse adfærd i deres retning.
Er det dig? Hvad er problemet? Kan du tænke på nogen anden måde at marshall disse grupper af mennesker du behøver så dårligt, hvis din virksomhed er at lykkes?
Se det i øjnene. Du skal henvende sig til pr hvis du virkelig mener det alvorligt om at få dem vigtige uden for folk til at støtte, hvad du forsøger at gøre.
Og den bedste del er, der er ikke noget mysterium om, hvordan man gør det!
Start i dag ved at liste dine vigtige uden for publikum i prioriteret rækkefølge. Ingen tvivl om, vil kunder og kundeemner placere #1 og #2. Men tænke grundigt over din lokale og handel medier såvel som samfundet beboere og ledere, leverandører og lignende. Test for at tilføje en ekstern målgruppe til listen bekymring er dette: hvis efterlades uden opsyn, kunne sine opfattelser og adfærd såre din virksomhed?
Da der er ingen andre overkommelig måde at finde ud af, hvordan hver af dine målgrupper opfatter din virksomhed, produkter, tjenester og operationer, skal du tage tid til at gøre det selv sammen med dine kolleger. Interagere med medlemmer af den centrale målgruppe og sonde deres opfattelser med masser af spørgsmål. Watch for misforståelser, unøjagtigheder og rygter, der skal korrigeres. Vær på vagt til negativitet af nogen art.
Dette vil lade dig med at beslutte, hvor meget du vil forsøge at ændre opfattelser blandt hver publikum. Det bliver også den opførsel modifikation mål som du vil måle dine fremskridt.
Nu det er besked tid. Hvad vil du sige til medlemmer af din målgruppe til at ændre den negative opfattelse, der dukkede op under din samtaler med dem? Dit budskab skal være overbevisende, så holde med fakta og præsentere dem klart. Ved at identificere ærligt, hvad er virkelig på spørgsmålet i øjeblikket, du give en følelse af troværdighed til dine kommentarer, og deres aktualitet tilføjer en overbevisende dimension til din besked.
Hvad er den bedste måde at få dette budskab til øjne og ører af medlemmer af din målgruppe?
Her, har du en forlegenhed rigdomme med snesevis af kommunikation taktik herunder nyheder annonceringer, op-Red., breve til redaktøren, taler, Fællesskabet briefinger, broadcast og avis interviews og mange, mange andre.
Fremskridt kan bedst spores ved at interagere forfra igen med medlemmer af målgruppen. Mens du vil stille spørgsmål ligner dem du spurgte i din tidligere overvågning sessioner, denne gang du er på udkig efter tegn på, at dit budskab kom igennem. Med andre ord, tegn at din besked lykkedes at ændre alle negative opfattelse af din virksomhed.
Du bør også overvåge print og broadcast media, nøglekunder og udsigterne for lignende tegn på succes.
Ikke skal fremskridt være hurtig nok for dig, vil du overveje at øge antallet af kommunikation taktik du ansætter samt hyppigheden af deres brug. Dit budskab skal også genevalueres for dets faktuelle grundlag og klarhed.
Gradvist, din overvågning vil afspilning opfattelse ændringer blandt denne målgruppe, og det betyder, at de adfærd, du søger ikke vil være langt bagud.
Det er denne form for succes, der fortæller os meget klart, hvorfor små virksomheder skal henvende sig til PR hvis det er at realisere sit potentiale.
udgangen

Dette indlæg blev udgivet i Blandet. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.