Kreative emballage og prissætning

For at tjene flere penge med hvad du allerede tilbyder, overveje forskellige strategier for at gøre det lettere for folk at købe hvad du tilbyder. Omstrukturering af din prissætning og emballage skaber flere muligheder for dine kunder. Her er nogle eksempler:
1) bundte dem. Tilbyde dine tjenester i månedlige forhøjelser. I stedet for at arbejde med mennesker session af session, tilbyde et bundt af tjenester. For eksempel, kan en personlig træner tilbyde sæt af øvelser for 3 måneder, 6 måneder eller et år. Tilføje værdi ved at medtage en projektmappe til diagrammet workout fremskridt. Du kan også oprette niveauer af avancement til at skabe flere muligheder for klienter. Overveje en sølv, guld og platin program. Hvert niveau er en højere pris og giver mere værdi til dine kunder.
Hvis du tilbyder produkter, overveje andre måder at samle ting. For eksempel kan en haven butik sammensætte en foråret haven pakke, der omfatter blomsterløg, en murske, wildflower frø og gartnere handsker. En restaurant kunne starte emballering deres saucer og sælge dem til kunderne til at tage hjem. En life coach kunne sammensætte en notebook og CD-sæt til at sælge online.
2) ændre produktanvendelse. Jernbanen bånd er nu bruges som dekorative elementer til landskabspleje. Jeg har også bemærket, at antikke butikker tilbyder vandhaner som bøjler. Og hvad med disse elastisk bands, som folk bruger til træning?
Arm & Hammer Baking Soda har denne strategi ringet ind. Produktet blev oprindeligt til bagning. På deres hjemmeside antyder firmaet også du bruge bagepulver at børste dine tænder, som hånd sæbe, munden skylles, deodorant, skin care, håndværk for kids, desodorisering din hund, og til at slukke brande. Som et resultat, er et simpelt produkt, der kun kan købes én gang i et stykke tid blevet omdannet til et must-have produkt.
3) ændre dine muligheder for prissætning. Tilbyde dine kunder en mulighed for at betale i rater. Give en rabat, hvis kunder køber en tjeneste tidligt eller i bulk. Giver mulighed for kreditkort eller tillade folk til at købe online. Give folk, Kuponer, rabatter, hyppige køber belønninger eller loyal kunde rabatter.
4) tilbyde det på en ny måde. For eksempel, kan en bog eller et værksted omdannes til et CD-program. Visse perspektiver kan ikke have tid til at læse en bog eller deltage i en workshop. Men med din nye emballage løsning, de kan lytte til dit program under deres pendler eller henne ved gym på deres mp3 afspiller. En brugt Møbelforretning kunne male nogle af deres stole eller gamle rammer i kreative farver og sælge dem som funktionel kunst.
5) “”plus det. Der er et begreb kaldet “plussing”, der kommer fra Walt Disneys konstante bestræbelser på at hele tiden gøre en god idé endnu bedre. Et eksempel på dette er at tilføje en spilbar scavenger hunt spil til venteområde af Haunted Mansion på Disneyland Park. Hallmark Cards bruger også begrebet plussing. Når deres kreative team udvikler et nyt produkt idé, opfordrer de alle deres andre afdelinger til at følge et koncept og spin off yderligere nye produkter.
HANDLING skridt: Tag et kig på din emballage og prissætning. Hvad på din virksomhed fungerer godt lige nu, men kan være overraskelse eller gjort bedre? Hvordan dine ydelser eller produkter være bundtet? Hvilke muligheder for prissætning kan du tilføje? Hvordan kan dine produkter/serviceydelser gøres til at være endnu mere bemærkelsesværdigt? Ved at tilbyde en bred vifte af valgmuligheder til kunder, vil du gøre mere salg.
Copyright 2006 Marketing Maven

Dette indlæg blev udgivet i Blandet. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *