Sony har brug for en god Blogger

For de sidste par år kunne nogen i tech-industrien fortælle dig hvem det onde imperium var, og hvorfor det blev kendt som sådan. Men efter en yderst vellykket blog vedtagelse kampagne, udnytte over 1500 bloggere i virksomheden, Microsoft har næsten helt overvinde uønskede moniker.
I denne verden, der har mistet et onde imperium Rider Sony, Microsofts chef gaming konkurrent. Nu, mens Sony og Microsoft konkurrerer på andre fronter, de er midt i en head-to-head udfordring for overlegenhed på denne front.
Og Microsoft er vinde, hænderne ned. Meget af grunden er blogging. Microsoft har lært og lært af vellykket Business Blogging.
Sony, på den anden side kun er ikke at få det. Efter deres DRM rootkit/spyware blev fundet ud for et par uger siden, de kæmper en nyhedshistorie efter den anden. I virkeligheden, er staten Texas sagsøge firmaet af samme grund. De lancerede den selvmorderiske DRM spyware uden engang tænker deres kunde reaktioner. De skulle have indset, at nogle initiativrige hacker ville regne det hele ud. Nettet er fyldt med nørder der er stolte af at finde ud af hvordan tingene fungerer og hvilke programmer sidde passivt på et system uden tilladelse eller invitation. Hvis en virksomhed fremme spyware, langt mindre installation af det, har de til at forvente, at det vil være, i sidste ende, fundet.
Mens det ser ud til mennesker stadig købe Sony cd’er, er problemet med likeability vigtigt. De stadig købe Sonys produkter, fordi der ikke er nogen levedygtig erstatning. Hvis du ønsker en CD af en bestemt kunstner, for eksempel, gonna du nødt til at købe det fra Sony. Men med fremkomsten af iTunes kan du bare downloade det og give penge til dem (med en meget mindre snit for Sony). Og med den kraftige stigning i P2P musikdeling, store musik producenter er at finde de bliver nødt til at ‘Spørg’ for juridiske musik køb i stedet for forlanger det.
En blogger på Sonys vegne ville være så godt lige nu. Sony skal beskæftige sig med DRM rootkit spørgsmål lige nu, straks, ASAP fra en blogging følelse. Ja jeg ved de har erindret om de ulovlige cd’er, men kender alle der? Nej, selvfølgelig ikke. Vi husker begyndelsen af historien, ikke afslutningen. En blogger ville ændre dette. De ville være Sony evangelister og ønsker, uden fremadstræbende, marketing hype, forklare og undskylder oprigtigt.
Men lige så vigtig som de umiddelbare virkninger en blog-undskyldning kampagne ville give dem, Sony skal tage ved lære af blogging samfund, WEB 2.0, hvis du vil. Spørg ikke efterspørgsel. Være likable. Værdsætte dine kunder. Give nogle ting væk. Behandle dine kunder med respekt og tilbedelse og de vil gøre det samme til dig.
I det væsentlige har nettet gjort verden en enorm, lille by. Igen, som i de gamle dage skal du tjene din kundes forretning. Det er måde, WEB 2.0.

Dette indlæg blev udgivet i Blandet. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.